Wsporniki siodła (sztyce) amortyzowane

ilość znalezionych towarów: 6

O doposażenie roweru w sztycę, czyli inaczej wspornik siodełka, powinni zatroszczyć się szczególnie miłośnicy jazdy w trudnym terenie. To ona w znaczący i odczuwalny sposób przejmuje na siebie część wstrząsów podczas jazdy po nierównościach.

Wspornik siodła amortyzowany – jak jest zbudowany?

Amortyzowana sztyca podsiodłowa ma kształt rurki mocowanej do ramy i jest zakończona jarzmem, do którego przykręca się siodełko. Dzięki jarzmu można regulować ustawienie siodełka w płaszczyźnie przód-tył oraz kąt jego nachylenia. Gdy chce się zmienić wysokość siodełka, należy wysunąć sztycę z ramy na pożądany poziom. Wybierając sztyce amortyzowane, najlepiej decydować się na te modele, które działają na zasadzie pantografu. Elementem amortyzującym jest w ich przypadku specjalne miękkie tworzywo zwane elastomerem oraz system zawiasów zapobiegających poluzowaniu się całej konstrukcji. Ten typ amortyzowanych wsporników siodła zapewnia największy komfort i jest najbardziej trwały.


Inne rodzaje wsporników siodełka

SOprócz amortyzowanych sztyc, dostępne są także inne ich rodzaje: sztyce sztywne i sztyce regulowane. Te pierwsze najczęściej są stalowe, aluminiowe lub karbonowe. Z uwagi na swoją lekkość, wytrzymałość i wysoką odporność na korozję, najchętniej kupowane są te wykonane z aluminium. Jeśli chodzi o sztyce regulowane, to coraz częściej znajdują się one w standardowym wyposażeniu rowerów typu trail i enduro. Ich konstrukcja umożliwia bardzo szybkie obniżenie siodełka (pod ciężarem ciała) lub podniesienie go (za sprawą sprężyny powietrznej) podczas jazdy. Regulacja odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem specjalnej manetki, zamontowanej na kierownicy, choć istnieją modele sterowane za pomocą dźwigienki, które jednak – ponieważ są mniej komfortowe użytkowanie – nie cieszą się aż tak dużym zainteresowaniem.


Jak dobrać sztycę odpowiednią do swojego roweru?

Najważniejszym parametrem, jaki należy wziąć pod uwagę podczas zakupu wsporników siodełka, jest jego średnica. Musi ona być dokładnie taka sama, jaką miał stary wspornik. Nawet 1 mm różnicy może spowodować, że sztyce nie da się dopasować do ramy. Dostępne są modele o rozmiarach 25,4 do 34,9 mm. Można także skorzystać z akcesoriów, jakimi są adaptery sztycy. Umożliwiają one połączenie wsporników z ramą o większym otworze.


Amortyzowane sztyce podsiodłowe w sklepie rowerek.pl

Jeśli chodzi o wsporniki amortyzowane dostępne w ofercie sklepu rowerek.pl, to na uwagę zasługują m.in. sztyce amortyzowane Suntour. Model NCX 30.9 X 350 MM CZARNY ze skokiem 50 mm wykonany jest z aluminium. Sprawdzi się w przypadku rowerów trekkingowych, miejskich, czy crossowych. Skutecznie amortyzuje wstrząsy spowodowane zjazdem z krawężnika, czy jazdą po nierównej nawierzchni.



Zobacz podobne produkty:

    Pozycjonowanie

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel