Infolinia: 796 935 555

Pancerze i linki rowerowe

( ilość produktów: 150 )

W rowerach wykorzystywane są dwa typy linek. Linki rowerowe do przerzutek łączą manetki (lub klamkomanetki) z przerzutką. Linka rowerowa do hamulca służy natomiast do uruchamiania hamulców, co odbywa się na skutek naciśnięcia klamek hamulcowych (albo klamkomanetek). W przypadku sterowania przerzutkami użycie manetki powoduje naciągnięcie albo popuszczenie linki, a co za tym idzie – zmianę biegu. Proces hamowania pojazdu, zainicjowany przez klamkę, polega natomiast na uruchomieniu komponentów służących do zatrzymywania kół (szczęk, klocków dociskanych do tarczy lub bębnów hamulcowych) poprzez ruch linki hamulcowej. Linka rowerowa hamulcowa – w porównaniu z przerzutkową - charakteryzuje się lepszą wytrzymałością i większą średnicą. Systematyczna wymiana tych komponentów to obowiązek każdego miłośnika kolarstwa. W przeciwnym razie mogą pojawić się problemy z płynną zmianą przełożeń, jak również z prawidłowym działaniem hamulców, co zdecydowanie zmniejsza przyjemność poruszania się na dwóch kółkach. Warto pamiętać o tym, że wysokiej jakości linki wyróżniają się dobrą odpornością na rozciąganie, dzięki czemu funkcjonują one w odpowiedni sposób przez długi czas. Z tego względu najlepiej sięgać po produkty wytwarzane przez sprawdzone marki.

Linki rowerowe – rodzaje

Osoby, którym potrzebna jest linka rowerowa do przerzutki lub do hamulca, mają do wyboru cztery rodzaje produktów. Pierwszy z nich to linka galwanizowana, pokryta warstwą cynku. Charakteryzuje się ona najniższą ceną spośród wszystkich tego typu komponentów. Jej wadę stanowi natomiast niska odporność na działanie warunków atmosferycznych. W tej kwestii znacznie lepiej sprawdza się linka ze stali nierdzewnej, której zakup wymaga poniesienia nieco wyższych kosztów. Kolejne rozwiązanie to wybór linki powlekanej teflonem. Zastosowanie tego rodzaju części zapewnia zminimalizowanie oporów ruchu (bez konieczności smarowania podczas użytkowania). Najdroższą wersją linki jest linka ze stali nierdzewnej dodatkowo powlekana polimerem, który ma na celu zmniejszyć tarcie w pancerzu i dłużej utrzymać smar wewnątrz. Główną korzyścią jest mniejszy wysiłek potrzebny do operowania dźwigniami przerzutek i hamulca. Występuje również tańsza wersja linki przerzutkowej z powłoką OPTISLICK Shimano.

Końcówki linek rowerowych i pancerze rowerowe

Aby zabezpieczyć linkę przed rozwarstwianiem się, stosuje się specjalne końcówki. Poza tym zazwyczaj linki znajdują się w tzw. pancerzach. Zadaniem pancerzy jest ochrona linki przed różnego rodzaju zanieczyszczeniami. Ich obecność mogłaby bowiem doprowadzić do nieprawidłowego sterowania przerzutkami lub hamulcami. Zastosowanie uszczelnionych końcówek pancerzy zapobiega przedostawaniu się brudu do wnętrza pancerza. To bardzo istotne, ponieważ zanieczyszczenia zwiększają tarcie występujące między linką a pancerzem, co skutkuje pojawieniem się problemów z płynnością sterowania.

Linki i pancerze rowerowe – gdzie kupić?

Wytwarzaniem linek zajmują się różnego rodzaju firmy, m.in. Shimano, Accent, Clarks oraz Baradine. Produkty tych marek dostępne są w sklepie Rowerek.pl. Osoby, które chcą nabyć linki do hamulca lub przerzutki, pancerze do linek rowerowych oraz końcówki, zapraszamy do skorzystania z oferty sklepu stacjonarnego lub internetowego. Asortyment Rowerek.pl obejmuje komponenty sprawdzonych firm, cechujące się wysoką jakością wykonania.


Sprawdź także:

Pozycjonowanie

pixel