Infolinia: 796 935 555

Wsporniki sztywne do kierownic rowerowych

( ilość produktów: 36 )

Wsporniki siodełka, zwane także sztycami rowerowymi, to zakończone jarzmem rurki mocowane w ramie, do których przykręca się siodełko. Regulacja jarzemka umożliwia odpowiednie ułożenie siodełka w płaszczyźnie góra – dół oraz ustawienie go pod optymalnym kątem. Wysokość siodełka można z kolei ustawiać, odpowiednio wysuwając sztycę z ramy (w górę lub ku dołowi). Wsporniki siodełka stanowią istotny element konstrukcyjny z punktu widzenia komfortu jazdy, ponieważ przejmują na siebie znaczną część wstrząsów. Wyróżnia się kilka typów sztyc rowerowych – sztywne, amortyzowane oraz regulowane. Skupimy się na tych pierwszych.

Sztywny wspornik siodełka

Wsporniki siodełka sztywne są najczęściej wykonane ze stali, aluminium lub karbonu, a czasem również z tytanu. Najbardziej rozpowszechnionym typem są sztyce aluminiowe – z uwagi na swoją niewielką wagę i wytrzymałość oraz odporność na korozję. Najbardziej profesjonalne są z kolei sztyce z włókna węglowego – są najlżejsze i charakteryzują się sztywną konstrukcją. Ten surowiec pozwala także na konstruowanie sztyc o nietypowej formie, których celem jest poprawa mikro-amortyzacji. Podczas wyboru konkretnego modelu trzeba zwrócić uwagę na długość i średnicę wspornika, tak aby jak najlepiej pasował on do ramy, a tym samym gwarantował najbezpieczniejszą jazdę. Źle dobrana sztyca może uszkodzić ramę roweru, dlatego jeśli ma się wątpliwości podczas zakupu wsporników, warto poprosić o doradztwo fachowców.

​ Wsporniki siodła Accent – przegląd oferty sklepu Rowerek.pl

Asortyment sklepu Rowerek.pl obejmuje sztywne wsporniki siodełka wielu producentów, w tym cenionej marki Accent. Wśród polecanych modeli na uwagę zasługuje choćby wspornik siodła Execute 31.6mm, 400 mm, aluminium 6061, czarno-biały. Wykonano ją z wysokiej jakości stopu aluminium 6061 i zadbano o jej staranne wykończenie. Zastosowano w niej mechanizm umożliwiający precyzyjną regulację kąta nachylenia siodełka, zaś nadrukowaną na rurce miarka pozwala dokładnie określić, jak bardzo sztyca jest wsunięta do rury podsiodłowej.

Model SP-408 wykonano ze stopu aluminium 6061-T6. Sztyca ta jest cieniowana (obrabiania na CNC) i posiada kute jarzmo. Siodełko przytwierdza się do wspornika przy użyciu dwóch śrub, co pozwala precyzyjnie wyregulować kat jego nachylenia i zmniejszyć ryzyko występowania ewentualnych usterek.


Może zainteresują Cię również:

Pozycjonowanie

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel